یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته پنجشنبه 5 تیر 1399/ شماره 52
دو نکته مهم در مورد معاملات هفته اول تیرماه، صعود دلار نیمایی به کانال 16 هزار تومان، قیمت ها در بازار آزاد مواد اولیه، کاهشی شد، کارنامه دلار در هفته‌ی اول تیر، بسته شد...
پست های رادیویی مرتبط:

دو نکته مهم در مورد معاملات هفته اول تیرماه
نکته اول اینکه بررسی عرضه ها نشان می دهد این هفته هم، حجم عرضه ها زیر 80 هزار تن بود و نسبت به هفته قبل، فقط هزار و 856 تن افزایش در حجم عرضه ها دیده می شود.
و نکته دوم، نسبت معاملات به عرضه این هفته است که به 93 و 1 درصد رسید.
کم شدن اختلاف معاملات و عرضه ها و بالا رفتن تقاضا نشان می دهد حجم عرضه ها به مقادیر بالاتری باید افزایش یابد اما از نیمه اردیبهشت، آمار نشان می دهد حجم عرضه ها هر هفته با اختلاف محسوسی در حال کاهش و در دو هفته اخیر، زیر 80 هزار تن مانده است.
در صورت عدم افزایش در حجم عرضه ها، بالا رفتن رقابت برای خرید محصولات پتروشیمی در بورس کالا، امری اجتناب ناپذیر خواهد بود و در این برهه، بورس کالا و کمیته تخصصی پتروشیمی برای حفظ رقابت ها در سطحِ پایین تر و کمک به تولیدکنندگان، می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

صعود دلار نیمایی به کانال 16 هزار تومان
از یکشنبه، 1 تیر تا امروز، پنجشنبه 5 تیرماه، دلار نیمایی با 219 تومان افزایش، به کانال 16 هزار تومان وارد شد و به 16 هزار و 54 تومان رسید. میانگین هفتگی دلار نیمایی از ابتدای امسال، 2 هزار و 459 تومان (18.09 درصد) افزایش داشته است.

کارنامه دلار در هفته‌ی اول تیر، بسته شد
دلار صرافی، این هفته 500 تومان رشد کرد و از 18 هزار و 350 تومان در پایان هفته گذشته، به 18 هزار و 850 تومان رسید. البته دلار صرافی روز سه شنبه تا 19 هزار و 595 تومان نیز پیش رفته بود و از چهارشنبه به فاز نزولی بازگشت. امروز این روند نزولی ادامه داشت و طی 5 نوبت، ساعت به ساعت به کاهشِ دلار صرافی اضافه شد تا در پایان در قیمت 18 هزار 850 تومان آرام گرفت.
دلار بازار آزاد هم که هفته را با 280 تومان افزایش در قیمت 19 هزار و 50 تومان آغاز کرده بود در ادامه هفته روندی افزایشی به خود گرفت و تا روز سه‌شنبه یه این صعود ادامه داد و تا 20 هزار و 500 تومان نیز پیش رفت اما در روز چهارشنبه و سه شنبه با تزریق دلار توسط بانک مرکزی وارد فاز ریزشی شد و تا به امروز نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته 230 تومان افزایش را ثبت کرد و به 19 هزار تومان رسید.

نفت روی مرز 40 دلار
قیمت نفت که معاملات این هفته را با 41 دلار آغاز کرد، تا 42 دلار نیز پیش رفت اما از دیروز (چهارشنبه) وارد فاز نزولی شد و حتی امروز تا 39 دلار نیز پیش رفت. البته در ادامه، قیمت نفت به 40 دلار بازگشت. قیمت این لحظه: 40 دلار و 68 سنت. نفت آمریکا: 38 دلار و 36 سنت.

قیمت ها در بازار آزاد مواد اولیه، کاهشی شد
در پایان هفته و از روز چهارشنبه با نزولی شدن دلار، قیمت مواد اولیه در بازار کاهشی شد و این کاهش در روز پنجشنبه نیز ادامه یافت. هر چند علیرغم کاهش های روز چهارشنبه و امروز، قیمت مواد اولیه، نسبت به هفته گذشته، همچنان افزایشی به حساب می آیند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟